19.12.10

ellie goulding

Golden Ellie Goulding.

Nuits Botanique. Dat is waar we heen gingen op 9 mei 2010. Ikzelf, Ine en Joke. Met de auto naar Brussel. Lees: door een rood licht gereden, spookrijden gedurende 200 meter en misschien ook wat te snel gereden. Alles, werkelijk alles doen we voor het mooie blondje. En nee, het gaat niet over Joke. Ellie natuurlijk! (Ook een beetje Joke hoor.)

Les Nuits Botanique = vijf zalen per avond met de mooiste muziek, middenin onze hoofdstad.

Een jaar geleden was er van Ellie Goulding nog maar weinig sprake, toen nog de popbelofte. Wij waren toen reeds verliefd op haar stem. Net zoals de geliefde Sam De Bruyn, toen ook aanwezig (incl. his boyfriend #toobad). Ook toen was Sam De Bruyn nog de stubrubelofte. Nu reeds de hype die ik soms liever hoor zwijgen dan praten. Hij is toch superknap, hoor ik je denken. Heb je z'n neus al gezien? Bummer. Ik kan het weten, hij stond vlak voor me. Yes.

Ook in de orangerie (onze zaal) stond niet meteen Ellie voor onze neus. We mochten nog genieten van Selah Sue, ROX en the errors. Selah Sue nu alom bekend in BelgiĆ«, niet tegen maar ook niet voor. Wanneer ik enkele letters en klanken aan elkaar koppel en deze ondersteun met een beatje, kan ik ook zoals haar klinken. I swear. The errors vond ik een leuk Brits bandje, elektronische muziek gecombineerd met enkele melodramatische klankkleuren. I liked it. Ook de bassist zag er ontzettend leuk uit maar vragen om er mee op de foto te mogen, durfde ik net niet. Now 's too late. Snif. Daarna ROX, wat een vrouw. Soul van de betere (net niet de hoogste) plank. DIE KAN ZINGEN? Wou dat ik zo'n stem had. Een heel lieve, sympathieke vrouw, hechtte veel belang aan haar publiek.

 "Een dikke zeven op tien", zoals ze wel eens in 'Komen Eten' zeggen. Een dikke,... Oh god. En toen, ja toen, miss Goulding die het podium opwandelde. Wat houd ik van dat Brits accent, so sweet. Haar liedjes kon ik luidkeels meezingen. 'k Vond ze tien keer zo goed live, dan op cd, maar dat is vaak het geval?

Als afsluiter, starry eyes, het neusje van de zalm. Yes, it was awesome. Yes, she's a great singer. Yes, I do love her.

Hieronder een zelfgemaakt beeldfragment. Er is mij nadien verteld dat ik mijn camera nooit meer mag draaien, je zal zien waarom. Voor eventuele nekklachten, ben ik niet verantwoordelijk. (Dit lijkt zo'n ouderwets mopje?)








Iemand die dit jaar les nuits een bezoekje brengt?

Allerliefs,
L.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten