26.12.10

the most wonderful time of the year

Christmas!

Dit jaar heb ik Kerstmis misschien een klein beetje dubbel gevierd. Misschien klinkt het heel erg overdreven... Ik weet het niet. Ik ben deze week drie dagen naar Brussel geweest. Daar heb ik Brussel van kop tot teen mogen exploreren, yay. Meer vertel ik jullie in mijn verhaal over Brussel, this one 's about... Kerstmis. Maar Brussel heeft er mee te maken. In Brussel heb ik namelijk een wandeling gedaan met een ex-dakloze. Ik was hier best door aangedaan, je bekijkt die mens(en) helemaal anders nu. Jean-Pierre, zo heette hij. Ik wil hem oprecht bedanken voor de wandeling en de massa's informatie. Hij is 15 maanden dakloos geweest. Niet zo heel erg lang, denk je. Hoe zou jij het een week overleven? Ik ben een luxebeest. Ik zou het geen dag volhouden.


De tafel

Het is niet dat ik de hele avond met Jean-Pierre in mijn hoofd zat maar... Wanneer ons mama al dat lekkere eten op tafel zette, dacht ik toch even, een paar seconden: "Ik ben hier echt gelukkig. Sommigen hebben niet zo veel geluk." We hebben het echt goed hier, net zoals nu, lekker warm aan de open haard met de laptop op schoot.

"Gaa zaat oek mie ou get ien de bouter gevelle zekeir?"

Kerstavond! Massa's pakjes onder de kerstboom, een hele dag achter het kookvuur met mamalief, de tafel gedekt, de vloer gepoetst, kleedje klaargenomen, kortom alles moest tot in de puntjes in orde zijn. Deze avonden vind ik zo gezellig. Kerstavond is een avond die ik "vier" met alle mensen die ik graag rond me heb. 't Was zo leuk! Veel gelachen, lekker gegeten, veel gedronken (champagne, wijntjes, koffie, thee!), leuke pakjes gekregen EN ZO VOORT!



New watch for my bf

Kerstvrouwke

Het menukaartje
Met wie heb jij Kerst gevierd? Veel pakjes gekregen? Ik kijk al uit naar Nieuwjaar. Kort daarna mijn verjaardag. 21, word ik oud? Misschien moet ik hier binnenkort maar eens een verlanglijstje posten, jep.

Jezuslief, welkom op aarde he.

Liefs,
L.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten