15.12.10

placebo

Brian Molko, you're hot!

Placebo is een groep waar ik al jaar en dag helemaal gek op ben en dat zal nog jaren en dagen blijven duren. Dit concert woonde ik ongeveer een jaar geleden bij, 6 december 2009. Geen betere manier om de verjaardag van Sinterklaas ("Happy fuckin' Saint Nicolas!" wenste Brian ons toe.) te vieren. Placebo had ik al eens bezig gezien op Rock Werchter. Helemaal betoverd, helemaal in de ban. Brian Molko, u kan mij krijgen! Het moest ook net lukken dat hij ongeveer dezelfde zonnenbril op had als mij. Smaak hebben, heet dat.

Het Sportpaleis te Antwerpen. Drummen, duwen, een drukte van je welste. Bij de meeste voorstelling hoort natuurlijk een voorprogramma. Dit werd gespeeld door Silversun Pickups, alom bekend (denk ik) van het hitje Lazy Eye, of dat zou toch moeten. Voor de rest vond/vind ik deze groep niet veel soeps. Welke soep? Dat mag jij kiezen. Aspergeroomsoep met zalmsnippertjes, my number one. Heb jij een lievelingssoepje?

Genoeg over soep. Na het voorprogramma duurde het nog even en toen... For what it's worth. Met hun nieuw album speelden ze de pannen van het dak. (Heeft het Sportpaleis pannen?) Het open en lichte podium leek net een videoclip. Het concert was er "boenk" op. Zonder al te veel bindteksten, tralala, speelde hij stuk voor stuk zijn hits. De androgyne zanger knipoogde ook even naar het verleden met zijn: Teenage Angst, The Bitter End, Special K en Taste in Men. Een concert om niet te vergeten: de sfeer zat goed, de gekozen nummers waren top en Brian Molko is heet.

Hieronder de setlist, een nummer waar ik dol op ben en enkele beeldfragmenten, geniet!






De setlist:
1. For What It's Worth
2. Ashtray Heart
3. Battle For The Sun
4. Speak in Tongues
5. Follow The Cops Back Home
6. Every You, Every Me
7. Special Needs
8. Breathe Underwater
9. Happy You're Gone
10. Julien
11. The Never-Ending Why
12. Blind
13. Devil in the Details
14. Meds

Bis 1:
15. Bright Lights
16. Special K
17. The Bitter End

Bis 2:
18. Trigger Happy Hands
19. Infra-red
20. Taste in Men

Geen opmerkingen:

Een reactie posten