30.12.10

say hello to my kids

Say hello to... het groepje van mijn lief.
Say hello to my kids.


Misschien interessant om te weten maar vroeger vond ik mijn liefje helemaal niet leuk, laat staan interessant. Misschien is het dan ook aan mij om eerlijk op te biechten dat ik nog niet zo heel erg lang fan van hen ben? Ik weigerde een beetje om naar hen te luisteren. Anthony was stom, zijn muziek zou dat ook wel zijn. Duh.

Vergissen is dus menselijk. I like their music a lot. Ik luister graag naar postrock maar soms steekt het me om een of andere reden even (paar minuutjes) tegen. Say hello to my kids speelt ook binnen dat genre, of dat vertelt mijn lief me toch, maar toch zijn ze dat tikkeltje anders.

made by

Dat tikkeltje meer leven, dat tikkeltje 'meer blijven hangen in je hoofd', dat extra-knap basgitaristje vooraan, dat 'weten dat ook zij zo'n mooie muziek kunnen maken', dat weten dat mijn liefje muziek maakt... Soms misschien een tikkeltje jaloers.



 Zelf heb ik 12 jaar lang gitaar gespeeld, klassiek. En kortweg: hier ben ik nog maar weinig mee. Niks aan creativiteit, vindingrijkheid, akkoorden,... Dat heb ik wel op mijn eentje geleerd maar het 'klassieke' valt te vergelijken met een vast stramien waar je moeilijk van los durft te komen. In mijn geval toch, ik spreek zeker niet voor iedereen. Ik speel wel nog gitaar voor de klas, kinderen zijn hier echt zot van. Het maakt me ook vaak de "coole" juf, damn right. Ik heb ook nog niet echt de tijd genomen om eens iets zots te doen op mijn gitaar en een geweldig melodietje uit te vinden, misschien moet ik dat maar eens doen? Misschien niet. Misschien later. 

Terug over naar 'the kids'. Wat alles zo veel leuker voor me maakt, is het "groupie" zijn. Het klinkt misschien zo melig maar als Anthony mij een knipoogje geeft tijdens het spelen, ben ik fier! "Hé, da's mijn lief daar!" (En nee, ik weet zeker dat ie niet knipoogde naar een of ander meisje achter me.)

Luister zeker eens naar hen, geef ze een kans. Ze zijn de moeite. Ze zijn goed. Ze zijn zichzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten