9.1.11

dear John

Two weeks together, that's all it took, two weeks for me to fall for you.


The problem with time, I've learned, whether it's those first two weeks I got to spend with you, or the final two months I got to spend with him, eventually time always runs out. I have no idea where you are out there in the world, John. But I understand that I lost the right to know these things long ago. No matter how many years go by, I know one thing to be as true as ever was - I'll see you soon then.


No matter where you are in the world,the moon is never bigger than your thumb.

----------------------------------

Non-stop huilen. Huilen, zot dikke tranen rollend over mijn wangen. Een film te mooi voor woorden, een film zo herkenbaar, een film met onbeschrijflijk mooie muziek, een film waar je liefst geen twee keer naar kijkt want je weet wat het met je doet. Ik heet niet voor niks Liselotte Vertenten. Dus een tweede keer bekeek ik deze film. In mijn eentje, zielig en alleen onder een dekentje voor de openhaard. Ik voelde me ellendig na de film, ellendig.


Het verhaal draait rond twee personen, Savannah en John. John is soldaat en verblijft twee weken bij zijn vader, een man met autisme. Hij heeft vrijaf en leert in die vrije tijd Savannah kennen, het mooiste wat hem ooit overkomen is. De twee zijn stapelverliefd. (Zo erg mooi!) Maar de dag nadert van John's vertrek.

Pijnlijk, hartverscheurend, tot volgend jaar. 
Maar... ze schrijven brieven. 

Dear John...



John tekent bij voor twee lange jaren. Die liefde kan niet blijven duren. Waarom doet hij dat toch? Domme, domme John. Na enkele jaren wordt John naar huis gestuurd, zijn vader is ziek. De band tussen die twee is zo uniek. Gehuild heb ik, toen John de brief voorlas die hij geschreven had voor zijn doodzieke vader. Eindelijk kon hij de woorden uitspreken die hij altijd al had willen zeggen.



Terwijl ik dit neerschrijf, luister ik naar de filmmuziek. Wanneer ik terug denk aan de film, springen de tranen me in de ogen. Een prachtig mooie film, voor elkeen die houdt van liefde, drama en dromen.


>>luister zeker eens naar dit, dit en dit.

Dear John, see you soon then ♥.
L.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten