22.1.11

keuzestage

Geniet nooit met mate.

Momenteel ben ik bezig aan mijn stage, mijn blog heeft (slechts!!!) een weekje aan de kant gestaan. Ik doe mijn stage op het internaat van M.P.I. Zonneke. Ik denk dat dit de meest leerrijke ervaring tot nu toe is binnen mijn derde jaar van de opleiding. Elke dag leer ik bij, elke dag trek ik mijn ogen open, elke dag leer je de mensen daar beter kennen en elke dag kom je dichterbij de laatste dag en dat is jammer.



Twee weken zijn niks. Je ziet de dingen allemaal oppervlakkig, je kent maar moeilijk al de regels en afspraken uit het hoofd, de kinderen laten je niet helemaal binnen in hun leefwereld en ook voor mezelf is het niet makkelijk om al de informatie en kennis te verwerken in slechts twee weekjes.

De opvoeders daar zijn stuk voor stuk mensen met een hart van goud. Wat zij doen met en voor de kinderen is onbeschrijfelijk mooi. Ik heb ontzettend veel respect voor al de mensen daar. 'k Ben ze vooral dankbaar dat ze mij zo goed opnemen in de groep en me elke dag zo veel willen bijbrengen.



Elke dag schrijf ik wat op in mijn 'keuzestage-dagboekje'. Veel kan ik daar niet van publiceren omdat alles vertrouwelijk is, weet gewoon dat ik met volle teugen geniet en ontzettend veel bijleer elke dag opnieuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten