29.12.10

Brussels

Exploreren à volonté. 

Ja, ik ken Brussel nu vanbuiten.
Ja, het was heel erg leuk.
Ja, ik heb veel gelachen.
Ja, Brussel valt te pruimen.
Ja, Brussel, je hebt mijn hartje.
Ja, zeker de winkelstraten en leuke tweedehandswinkeltjes.
Ja, de leuke Kerstmarkt met fijne kraampjes.
Ja, de lekkere glühwein, jenever en Goldstrike.
Ja, de leuke vriendinnen.
Ja, 't was leuk.

Kerstmarkt by night

Sapjes!

Een marktje, links... Pizzahut!


Eerste dag?
In de bus, op naar Brussel. Een ontzettend leuk museum bezocht met heuse dino's. Het is te zeggen: beenderen van... Maar wel echte! Uit België, gevonden door een mijnwerker. Kompel, een synoniem. Wat een gek woord, vind je niet? Het lijkt eerder een scheldwoord. Jij kompel!

's Avonds hebben we een bezoekje gebracht aan de Kerstmarkt, yay. So sweet. Overal kerstlichtjes, kerstsfeer, kerstmuziek, kerstmutsen, kraampjes, drank, eten, mmm! Nadien even in de bar rondgekeken en in het bedje gekropen. Op naar dag twee, peace.

Echt een dino, echt uit België

Een poot

Een cavia over 50 miljoen jaar


Tweede dag?
Exploreren, nondedju! In de voormiddag een spel, foto's nemen per categorie. (gastronomie, erfgoed, internationaal, cultuur, ontspanning enz.) In de namiddag hadden we de opdracht een reportage te maken in de Marollenwijk. Een kernbegrip binnen Brussel. Het filmpje volgt achteraf. We hebben voornamelijk gefilmd op de Vlooienmarkt. Veel leuke dingen gekocht: een horloge en 3 paar oorbellen. Voor slechts €8! Win-winsituatie. Veel gelachen tijdens het opnemen. Ine, Joke, Maaike en Stefanie = bende ajuintjes.

Dag afgesloten met een gezellig onderonsje op de kamer en een pakje friet. Het avondeten bestond uit vlees gemaakt van gel. Lekker? Nee, dat is iets anders.

Potje schaken

In afbraak? In opbouw?

Hot!

De vlooienmarkt

Fruuuut

Tweedehandswinkeltje

Most-ugly-shoe-ever-seen

Derde paar zit in mijn oor

Zotte barbiesnoepjestaart


Derde dag?
Een ontzettend boeiende wandeling met een ex-dakloze. Heel aangrijpend, leerrijk en interessant. Slechts dakloos voor 15 maand. Ik overleef het nog geen week. De wandeling hierna, interesseerde me geen zier. Een saaie vent, had er weinig respect voor. Nee, ik wil geen revolutie starten met jou, bedankt.

Valiezen op de bus? 
Naar huis? 
Graag! 
Want ik was moe. Want ik wou terug naar mijn lief. Want ik wou alles vertellen. Want ik, ik had toch wel even genoeg van Brussel en zijn tralala.



Ben jij al eens in Brussel geweest? Wat vond jij er van?

Bisous,
L.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten